יום ראשון, 26 באוקטובר 2014

חוגגים סוכות

לא האמנתי למראה עיני. כשלושים אנשים מבוגרים ועוד כעשרה ילדים, נוצרים כולם, דוברי אנגלית, שרים בעברית וחוגגים את חג סוכות. כן, לא התבלבלתי - הייתי רק צריכה לוודא שוב - אנחנו בכנסיה, ביום שישי בחגיגה של חג סוכות המלווה בארוחה חגיגית וכולם שרים שירים בעברית. הילדים עם דגלי ישראל וניו זילנד, מקפצים בשימחה ומנופפים בדגלים, יש סוכה בנויה שהילדים מקשטים, אפילו מופע עם כהן גדול. בסוף הדרשה בכנסיה בה רועה הקהילה איחל שוב לשלום ובטחון בישראל כולם עמדו ושרו את התקווה ואחרי זה את המנון ניו זילנד. עם כל חוסר האהדה שעל פי העיתונים קיימת כלפי ישראלים בעולם, ויומיים אחרי שבחור מאורי צעק על אריק שהוא רוצח ילדים כי הוא ישראלי, להיות במקום אוהד ואוהב היה מאוד מרגש. 

אלו הם נוצרים שאוהבים את ישראל. הם מאמינים בחזרתו של המשיח, ישוע, לארץ הקודש ושהדבר יקרה אחרי שכל היהודים יחזרו לישראל או גירסאות כאלה ואחרות של ביאת המשיח. רבים מהם שמחים ואוהבים לפגוש ישראלים ושמחים לארח אותנו בביתם. בצורה מפתיעה אלו דווקא נוצרים מאוד אדוקים שקוראים את התורה והברית החדשה ולכן מכירים את כתבי הקודש, מכירים ביהדות בתור הדת הראשונה ובישוע שמבחינתם הוא המשיח והנצרות היא המשך שמתבסס על היהדות. הגענו אליהם דרך אירגון ה HIT - hosting Israeli travelers שמקשר בין ישראלים לניו זילנדים שרובם המכריע הוא נוצרים אוהבי ישראל ששמחים לארח אותנו לכמה ימים. 

באוקלנד הגענו לגרהם וג׳ודית שאירחו אותנו לכמה לילות והיו נהדרים בכל הזמן שחיפשנו מכונית. הם ראו אותנו בימים היותר קשים שלנו בניו זילנד ובכל הזמן הזה עודדו אותנו. הם אלו שהזמינו אותנו איתם לארוחה בכנסיה ואיפשרו לנו לראות את חגיגת הסוכות המרגשת הזאת. בכנסיה פגשנו את יוסה ומרטין. יוסה עזרה לנו המון בחיפוש הרכב, נסעה איתנו למקומות שונים וישבה באתרי אינטרנט כדי לחפש עבורנו רכב. היא ומרטין הזמינו אותנו לארוחת ערב. אחד הדברים שהכי נהננו לראות זה כמות ההערכה, הפירגון והאהבה בין שניהם, זה היה מאוד מעורר השראה מבחינתי. בסופו של דבר קנינו רכב ממטייל, ועל פי התאור של הבחור היו לרכב בעיות וגרהם עזר לנו לסדר חלק מהתקלות. היה לנו נחמד מאוד והחלטנו להמשיך לטייל אצל מארחי HIT. בשלושת הימים הבאים היינו אצל לורן וביל ליד חוף המים החמים. קיבלנו אצלם צימר נפרד והם איפשרו לנו לעזור להם יום אחד בחוות הקיווי שלהם. פגשנו את המשפחה שלהם ואכלנו איתם ארוחת שישי גדולה.

אנחנו ממשיכים לטייל וכנראה גם נמשיך עוד הרבה עם אנשי HIT. זאת דרך נהדרת לפגוש את הניו זילנדים, לשאול על החיים במדינה, להכיר מקומות שהם כמקומיים יכולים להמליץ עליהם ובכלל לקבל מיטה נוחה ואירוח חם.


מופע של הכהן הגדול בכנסיה.
בצד דגל ישראל ודגל ניו זילנד.

שרים את התקווה

ארוחת שישי שהכנו אצל לורן וביל











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה